“Nu te supăra”/”No offence”

Când îmi spui să nu mă supăr, fii convins că fix asta o să fac! Urăsc când cineva îmi dă o veste proastă sau îmi spune ceva ce sigur nu-mi va conveni precedat de un “Nu te supăra”. Chiar crede că asta va atenua cât de supărată voi fi? Prefer ca veștile proaste să fie spuse fără ocolișuri ca să nu existe dubii în mintea mea, de genul “Poate nu e chiar așa grav”.

Dacă cineva vrea să-mi spună o chestie de genul “Ești nașpa”, asta ar trebui să nu fie precedată de penibilul “Nu te supăra”. Normal că o să mă supăr dacă îmi zici că sunt nașpa, dar și mai tare o să mă supăr dacă ai pretenția să nu mă supăr când spui asta. Ce om zice: “Ar trebui să mă supăr că m-ai făcut nașpa, dar dacă m-ai rugat să nu mă supăr, nu mă supăr”? Chestia asta e absurdă, iar acel “Nu te supăra” e inutil sau menit să agraveze situația supărării.

Eu de felul meu sunt foarte supărăcioasă, iar dacă mă rogi să nu mă supăr, atunci devin isterică! Lasă-mă în elementul meu! Mă supăr dacă mă enervează ce ai să-mi spui, mai ales dacă îmi impui să nu mă supăr. Mai penibil e când cineva se dă prietenul tău și îți spune treaba asta urmată de “e spre binele tău”. Nu știu cine se cred cei care îmi spun ce e bine sau rău. Cât de bine mă cunosc oamenii ăștia ca să determine “binele meu”? Până și pipițele care vând tratamente pentru unghii în Mall îți spun că e spre binele tău să cumperi căcaturile alea pentru că unghiile tale au nevoie de asta. Dacă unghiile mele au trăit bine până acum, atunci “binele lor” nu se află în tratamentul vostru!

Mă supăr mult mai rău când cineva vrea să nu mă supăr. Cred că e o chestie de psihologie.

Adevărurile amare sunt mult mai digerabile decât minciunile dulci, iar a da o veste proastă fără ocolișuri ne ferește de interpretări inutile. Deci mai slăbuț cu “No offence”-ul.

3 thoughts on ““Nu te supăra”/”No offence”

  1. Anca says:

    M-ai speriat teribil!=)) Am zis “se dă prietenul tău”…adică se dă drept prietenul tau.
    Nu pot să zic că m-a supărat cineva anume, dar am constatat cât de tare urăsc când cineva îmi spune “Nu te supăra”, “E spre binele tău” și “No offence”.

Leave a Reply

