Cu ce a mai rămas din blană ce faci?

Urăsc hainele de blană. Mă fac să mă gândesc că un animal a murit pentru ca cineva să se bucure de lux. Dar de când luxul aduce fericire? Cui îi pasă dacă porți blană artificială sau naturală? Pe mine mă mustră conștiința că nu am determinarea necesară de a deveni vegetariană, dar măcar nu am mustrarea că cineva a ucis un animal pentru ca eu să-i port blana.

Iubesc animalele și aș vrea să nu se mai ucidă iepuri, nurci, bizoni, urși sau vidre pentru o haină de blană. Întotdeauna am considerat rele femeile care poartă blănuri. Le văd mereu încrezătoare și îmi dau impresia că te pot ucide și pe tine dacă vor o haină nouă. Poate exagerez, dar când eram mică, mă înspăimântau toate prietenele maică-mii care veneau în vizită și care purtau cele mai scumpe blănuri. Le priveam ca pe niște criminale.

Odată mama mi-a luat o geacă ce nu mi-a plăcut. Trecem peste faptul că era roz și era mult prea mare. “Lasă că mai crești!”. Încerca să mă convingă că e foarte călduroasă și că e făcută din puf de pinguini. Atât mi-a trebuit ca să încremenesc. Pinguinii sunt niște animăluțe atât de simpatice. De ce ar trebui sacrificate pentru niște geci urâte? O alternativă sănătoasă pentru puf de pinguini ar fi bumbacul. Nu e un lux și nu-ți oferă sentimentul de vinovăție că pentru tine s-a omorât un animal. Nu vreau să fie omorât nimeni pentru mine. Nu vreau să știu că un animal a rămas fără blană sau piele pentru mine. Nu sunt eu stăpână pe viața lui.

Am acasă două pisici de care am mai tot amintit pe blog și pe care le iubesc enorm. Mi s-ar rupe sufletul să știu că cineva ar vrea să facă o haină din blana lor. De fiecare dată când cineva le admiră blana, am o stare de neliniște și mă întreb ce a vrut să zică cu asta. Mintea mea strigă “Lasă-mi pisoiul în pace!”, dar gura spune “Da, e frumoasă.” Probabil aș fi paranoică să mă iau de oamenii care admiră blana pisicii mele, dar chiar am fobie de oamenii cu o pasiune pentru blănuri.

Din păcate, sunt carnivoră. Asta nu am reușit să controlez încă. Poate că în timp, o să mă las de carne. Dar un lucru știu sigur: nu suport să mănânc iepure. Mi se pare mult prea morbid. Adică, să fim serioși! Ați văzut cât de frumos poate fi un iepure? Cum să-l mănânci? De asemenea, cum poți să-i sfâșii blana ca să-ți faci o haină de blană sau un accesoriu pufos? Imaginea mă face să plâng.

Dacă nu mănânci animalul și-l folosești doar pentru a face o haină…cu ce a mai rămas din blană ce faci? Te-ai gândit că acel cadavru se aruncă la gunoi? Practic, cineva a comis o crimă pentru tine…

NU MAI PURTAȚI BLĂNURI!!!

 

Leave a Reply

