Sunt conștiincioasă cu diplomă!

“Prezic un post pe blog”, zice Oana. Și a avut dreptate. După 3 ani în care m-au văzut că vin la toate cursurile și seminariile, dragele mele Corina și Oana mi-au oferit o Diplomă de conștiinciozitate. Am avut-o promisă încă de astă-vară, dar decernarea ei m-a luat prin surprindere azi. Sincer, mi-a venit să plâng când am văzut că unii oameni chiar apreciază lucrurile care mie îmi par firești. Mă bucur că cineva admiră ceva la mine. Face bine la stima de sine.

Știu că vor exista răutăcioși care vor spune “Ți-au dat și ție o diplomă că ești tocilară și nu ai viață. De aia te duci la școală”. Pe respectivii i-am scutit de la a-și pierde timpul tastând asta. Probabil nu am viață, dar tocilară nu sunt. Cine m-a făcut tocilară până în prezent, ar fi cazul să arunce o privire peste definiția termenului “tocilar” din DEX:

TOCILÁR, -Ă, tocilari, -e, s.m. și f. 1. Persoană care se ocupă cu ascuțirea instrumentelor de tăiat (la tocilă). 2. Fig. Elev sau student care își învață lecțiile pe dinafară, în mod mecanic; bucher. – Tocilă + suf. -ar.

Și în caz că nu știți ce e ăla “bucher”:

BUCHÉR, bucheri, s.m. 1. Persoană care învață ceva pe dinafară, fără a pricepe ce învață. 2. (Înv.) Persoană care se află cu învățătura abia la alfabet, care este începător la învățătură. – Buche + suf. -ar.

Țin să amintesc că sunt în cel de-al treilea an la facultate. Nu sunt nici pe departe o persoană care e începătoare la învățătură și îmi place să pătrund în esența a ceea ce învăț. Altfel citesc degeaba.

Am deviat puțin de la subiect pentru a clarifica faptul că nu sunt o tocilară. Îmi place la școală pentru că vreau să învăț lucruri noi, să mă perfecționez în ceea ce vreau să fac pe viitor. De aceea, pun accent pe prezența la cursuri, seminarii și laboratoare. Nu pot să învăț dacă nu mi se arată exemple, nu pot lua cursurile de la cineva mereu fără să fi fost acolo să știu ce vrea materia respectivă de la mine. Tocilar mi se pare cel care preferă să ia notițele de la colegi în ideea că va înțelege ceva din informații la mâna a doua.

În caz că sunteți curioși, cuvintele de pe diplomă sunt următoarele:

“Se acordă această diplomă domnișoarei Anca Petrescu pentru merite deosebite în a se trezi dimineața devreme și de a ajunge mereu la facultate, demonstrate de-a lungul a trei ani de facultate, dimineață sau seară, frig sau cald, ploaie sau zăpadă, neoprită în drumul ei de niciun factor uman sau al naturii.

Îi înmânăm această diplomă cu respectul, prietenia și stima unor persoane care fac din greu eforturi pentru a ajunge la facultate, la seminariile cu prezență obligatorie, în niciun caz din voința proprie de a învăța ceva nou în ziua respectivă.”

Awwww! Adorabil, nu? Până acum, nu știam că poți da o diplomă cuiva pentru că face ceea ce e firesc. Iată că se poate! Le mulțumesc fetelor pentru diploma mea pentru…firesc.

3 thoughts on “Sunt conștiincioasă cu diplomă!

  1. Coryna says:

    🙂 o meritai din plin. esti cea mai harnicuta dintre noi ;))dar tu oricum stiai asta..si fara diploma😀
    Cine e doctor in Semiotica ? :)) (ca mi am amintit acum)
    Nu credeam ca o sa iti placa asa tare, chiar ma bucur😀 Eu si Oana ne simtit tare bn:)

Leave a Reply

