“O.o, ești la Jurnalism? Să-mi iei și mie interviu!”

Dacă aș primi un leu pentru fiecare dată când am auzit textul ăsta, aș deține Facultatea de Jurnalism. E enervant cum lumea îți pune automat o etichetă când află la ce facultate ești. Nici eu nu-s perfectă,  mai comentez uneori când aud termeni foarte pompoși în denumirile facultăților. Dar nu intrăm în polemica asta că ne apucă Paștele.

Încă dinainte să fiu studentă cu acte în regulă la Jurnalism și după ce am zis că am vrut să dau la facultatea asta, rudele și cunoștințele au început cu remarci cretine.

Unchiul meu,  persoană căreia nu am să-i atribui nicio calitate sau defect pentru că s-ar putea să citească blogul, a fost unul dintre primii mei “fani”. Eram în vizită pe la bunici și nu mai știu ce făceau pisicile. Unchiul meu este genul de om foarte sarcastic și a zis “Hai, domnișoara jurnalistă! Fă un reportaj!”. Glumele de căcat sunt specialitatea rudelor de gradul al doilea, cel puțin în familia mea. Nu se face atât de ușor un reportaj, uchiulețule dragă! Dacă e pentru presă scrisă, am nevoie de suport pe care să-l redactez, ca să nu mai vorbim de planul pre-redactare. Dacă e pentru radio sau TV, am nevoie de script, oameni specializați pe domeniu sau care au ceva interesant de zis și așa mai departe.

Primim noi cândva o vizită de la niște rude din Buzău. Tot prin 2007 înainte să dau la Jurnalism. Acolo am avut parte de niște reacții diferite de cele ale unchiului. “Vrei să te faci muritoare de foame?“. Mă, nu! Vreau să învăț niște chestii pe care să le aplic în profesia mea viitoare. De unde știe lumea că voi fi muritoare de foame? Probabil cei care m-au întrebat asta erau fie ingineri, fie vânzători fără facultate. În caz că vă întrebați…da, am ceva cu inginerii!

Cel mai enervant comentariu la faptul că sunt studentă la Jurnalsim este “Să vii să-mi iei interviu!”. Dar chestia asta nu ți-o spune cineva care a avut realizări, ci un neica nimeni care crede că jurnalismul se face cu orice fraier care poate silabisi. Mereu mi-a fost groază de interviuri. Nu știu niciodată dacă am ales o temă bună sau un interlocutor potrivit , dar multă lume îmi bagă textul “Să vii să-mi iei și mie ineterviu!”. De ce? Ești expert într-un domeniu de interes public? Ai fost martor la evenimente ieșite din comun? Nu? Atunci plecă! Serios! Plecă din aria mea vizuală! Nu suport oamenii care se cred suficient de tari pentru a acorda un interviu. Cineva ar trebui să le explice că întrebările luate pe stradă sunt pentru sondaje de opinie sau în cazul evenimentelor politice, ca să vadă politicienii ce zice poporul de ei. Atât!

Urăsc supozițiile și oamenii care își dau o iportanță mult prea mare. Nu îmi cereți să vă iau interviu. Dacă sunteți suficient de interesanți, am să vă cer eu din timpul vostru prețios.

Când vei fi o divă/un div, atunci se va pune problema unui interviu.

6 thoughts on ““O.o, ești la Jurnalism? Să-mi iei și mie interviu!”

  1. Gravisher says:

    Si mie imi zice lumea sa ii bag in filme,sau sa fac filme despre ei.
    Si le zic,da,sigur.
    Suntem intr-o tara in care toata lumea se crede actor/actrita.
    Dar nici 90% din acestia nu stiu ce inseamna sa intri cu adevarat in personaj.

    Revenind la interviuri,nu ai cum sa ii explici lu tanti marioara ca nu oricine e subiect de interviu si nu oricine poate sa ia un interviu.
    Nu poti sa ii spui ca intrebarile trebuiesc puse intr-un anumit mod,si sa insemne un anumit lucru.
    Tv-ul ii prosteste pe toti.

  2. oana says:

    Daca as avea un banut pentru fiecare data cand cineva mi-a zis sa ii iau interviu as avea o pusculita cu cel putin 10 banuti. :)) In plus, m-am saturat ca oamenii sa creada ca “Aaaa…faci jurnalismul… deci o sa te vedem la televizor, nu?”
    Ce sa stai sa le explici? Crezi ca vreunul din vecinii mei/rudele mai indepartate etc au idee ca exista specializari? Si ca eu sunt la Relatii Publice, care inseamna nu o sa fiu jurnalist?
    Stai linistita, cred ca toti trecem prin asta mai devreme sau mai tarziu, de mai multe sau mai putine ori. :))

  3. Cati says:

    Că bine le zici! Așa, fii rea! Mă, îți dau dreptate. Mie nu mi s-a întâmplat asta până acum, dar nu se știe niciodată! Oricum, îmi place când te refulezi! :))

Leave a Reply

