A categorisi sau a nu categorisi. Iepure sau tigru?

Mie nu-mi iese! Nu am talentul special de a ordona și a categorisi lucrurile. Unii oameni își pun hainele în șifonier după mărime și culoare. Eu zic mersi să fie în șifonier și nu atârnând pe uși. De asemenea, unii își pun cărțile, jocurile și filmele pe categorii sau într-o ordine alfabetică. Eu îmi pun lucrurile la grămadă și niciodată nu găsesc ceea ce-mi trebuie. Trebuie să stau să caut și să mă întreb dacă mai posed acel lucru. Pe scurt, sunt varză la organizare și categorisirea lucrurilor mele. Asta mi s-a spus din copilărie. Măcar acum am devenit conștientă de treaba asta. Pe vreme aia urlam “De ce te iei de mine? Lucrurile mele sunt frumos aranjate!”. Nu spun că nu am avut tentative de a categorisi lucruri. Măcar nu bag muzica și filmele în același folder…deci cam asta ar fi întreaga mea experiență cu ordinea pe laptop.

De când am aflat că pe yahoo messenger poți face anumite grupuri, am zis “hai să separ colegii de prieteni și de oamenii cu care nu prea vorbesc și așa mai departe!” că nu pot fi toți friends. Amuzante au fost acele grupuri create. Mă gândeam…cum să numesc grupul de oameni cu care sunt doar cunoștință și nu chiar prietenă? Lipsa de originalitate și-a spus cuvântul! Drept urmare, acel grup se numește acum “cunoscuți, deci nu prea prieteni”. Patetic, dar adevărat! Nu sunt prietenă cu oamenii ăia. Poate am fost cândva, dar acum nu mai sunt și nu mai am de ce să îi las în grupul numit “Friends”. E ciudat că, în ultima vreme, grupul de “Friends” e din ce în ce mai gol, pe când cel de “cunoscuți, deci nu prea prieteni” devine prea numeros. Încă am oameni în lista de “Friends” cu care nu prea vorbesc. Și mă întreb: “De ce vă țin în lista asta? Voi nu îmi sunteți prieteni. Sunteți doar oameni cu care nu mă înțeleg neapărat rău!”. Întradevăr, sunt și oameni care-și merită locul în lista aia, dar sunt prea puțini…

Evident, există și o listă numită “FJSC” cu oameni de la facultate. Complicat va fi că, odată cu terminarea facultății, trebuie să-i repartizez pe oamenii ăia în alte liste. Cine intră la “Friends” și cine intră la “cunoscuți, deci nu prea prieteni”? Pe de altă parte, aș putea lăsa lista aia amintindu-i de unde îi cunosc pe respectivii. Așa mi-am simplificat munca.

“Cunoscuți, deci nu prea prieteni” e un grup de oameni cu care nu prea vorbesc, dar pe care nu-i urăsc neapărat. Pentru oameni pe care nu-i suport sub nicio formă sau cu care nu vorbesc aproape deloc am o rubrică mai mult decât specială. Ea se cheamă “javre și oameni de căcat”. Nu știu de ce mai țin oamenii ăștia în lista de messenger. Probabil o să îi șterg. Dacă citești asta și te întrebi “Mamă, oare pe mine în ce categorie mă are?” și știi că nu ne înțelegem bine…te anunț că ești oriunde altundeva în afara rubricii de “Friends”. Asta ca să-ți ușurez munca în gândire.

Apropo de categorii…animalul ăsta ce e? Tigru sau iepure?

Dacă ai stat să te gândești la răspuns, atunci mă înțelegi cât de greu îmi e să categorisesc…

Am stat să mă gândesc și în ce categorie să bag postarea asta. Evident că am ales ” Uncategorized”.  Previzibil!

Leave a Reply

