Ce mai faci?

Serios, câți oameni sunt interesați de ce mai faci tu? Pur și simplu e o întrebare de politețe falsă care ar putea fi evitată. Cel mai stupid e că tu trebuie să răspunzi “Bine”, că altfel ești nepoliticos. Dacă răspunzi ceva gen “De căcat! Tocmai mi-a murit peștele și acum trebuie să returnez acvariul verișoarei mele care face crize. Da, și mi s-a stricat și mașina azi-dimineață…” ești un frustrat care nu are altceva mai bun de făcut decât să se plângă. Bine, dacă nu vroiai un astfel de răspuns, nu mai puneai întrebarea “Ce mai faci?”. Mi se pare absolut inutilă!

Excepția o reprezintă discuțiile cu prietenii de suflet, care probabil se așteaptă la ceva mai detaliat și cărora chiar le pasă de ce mai faci, cum te mai simți și așa mai departe. “Ce mai faci?” cere o poveste, nu un “Bine” sau un “Rău”. Eu, una, urăsc să fiu întrebată ce mai fac. Am o oarece repulsie față de întrebarea asta. Dacă mă întreabă cineva, o să spun “Bine” ca să nu fiu nepoliticoasă. Dar ce vrei să-ți răspund? Oricum te așteptai la răspunsul ăsta, așa că nu mai pune întrebări cu răspuns anticipat! Pierdem atât de multe minute prin acest șablon de întrebare-răspuns.

O chestie care mă disperă…oamenii care te sună să te întrebe ce mai faci și când le spui că, de exemplu, acum pleci de acasă sau că te grăbești înceă să îți facă morală. De exemplu, bagă texte de genul: “Abia acum?”, “Păi până acum ce ai mai făcut?”, “Dar ce ai păzit până acum?” și câte și mai câte! Sunt o persoană ușor iritabilă și mă enervez la chestii de genul ăsta. Știu! Știu! Sunt o ciudată și ar trebui să mă simt bine când lumea mă întreabă de mai fac. Dar dacă răspunsul meu va fi “Bine”, nu am irosit 3 secunde din viață cel puțin în fiecare zi? Poate nu e mult, dar pe toată viața se adună!

Dacă irascibilitatea s-ar citi, aceasta s-ar afla în postarea asta.

Nu că aș fi irascibilă acum, dar sunt de fiecare dată când mi se fură 3 secunde din viață cel puțin în fiecare zi de dragul unei conversatii de care niciunuia din cei care interacționează nu îi pasă…

2 thoughts on “Ce mai faci?

Leave a Reply

