De ce urăsc Crăciunul

Pentru că implică agitație, nervi, obligații și zâmbete forțate. Niciodată nu am suportat să trebuiască să mă simt bine doar pentru că e o zi specială. De fiecare data, ceva a eșuat. Mulți ani, mama urla că nu ne grăbeam cu bagajele din mașină până în casă. Dacă scăpai ceva pe jos, nu aveai decât să dormi cu câinele. Trebuia să fii fericit că primești un cadou nașpa, doar pentru că mama s-a chinuit să ți-l ia. Frate, ți-am cerut în fiecare an orice altceva decât ce mi-ai luat tu! Învață să mai și asculți.

Crăciunul nu implică doar cadourile pe care le primesc. Îmi place să și dăruiesc (când am bani). Ideea e că, la mine în familie, e totul planificat și plcitisitor. Suntem obligați să urcăm un deal de 3 km pe jos în caz că nu merge rabla la urcat. Da, despre Dacie vorbesc. Ajunși la bunici, trebuie să fim drăguți doar pentru că e Crăciunul. Cred că dacă nu mi se punea condiția asta, eram o bomboană de fată. Acum pentru că îmi spui asta, numai de-a dracului nu vreau să fiu ascultătoare și drăguță.

Anul trecut a fost foarte fain. Nu am fost cu ai mei. Știu, sunt o scârbă pentru că nu-mi place să-mi petrec sărbătorile cu părinții. Pur și simplu e enervant. Prefer să mă înconjur de oameni care nu-mi fac capul calendar și alături de care mă pot simți bine.

Azi sau mâine plecăm la bunici. Vor fi 2 (sper că nu 3) zile foarte lungi. Sunt momente ca astea în care vreau un borcan de fromol în care să hibernez pentru câteva zile, până trec Sărbătorile. Nu sunt nici o persoană bisericoasă să mă duc la slujbe. Nu vreau să mă bucur de viață doar pentru că e Crăciunul. E și ziua mea de nume de Crăciun, dar toată lumea uită. Iata un alt motiv pentru care urăsc Crăciunul.

Colinde la televizor. Un deliciu, n-am ce zice! Cât de plictisitor! Mâncăm porc și ne simțim bine. Ce tradiții de căcat! Ce avem cu porcul? E gras, grețos și am zis că nu mă mai ating de el după ce mi-am borât mațele de la o friptură acum vreo lună.

Poate par insensibilă, dar chiar nu mă atinge acest “holiday cheer”. Crăciunul a devenit ceva comercial, gălăgios și frustrant. Nu vreau să am o zi în care să fiu fericită forțat.

Cu ocazia asta vreau să spun că îmi doresc acel borcan de formol în care să hibernez până trec Sărbătorile. Deci…any secret Santa?

6 thoughts on “De ce urăsc Crăciunul

Leave a Reply

