My flaws make me unique

Cine poate decide ce anume e un defect sau o calitate ca să-i critice pe alții? Cine poate decide că a fi gay sau bisexual e un defect? Ești perfect dacă ești înalt sau scund? Slab sau gras?

Pentru început, aș vrea să se știe că mâinile care scriu acest articol nu au manichiura făcută și nu sunt perfecte. Mâna dreaptă are o zgârietură de la prea multă joacă cu motanul. Poate dacă erau perfecte ar fi fost banale și plictisitoare, dar zgârietura aia denotă că îmi plac pisicile și că nu refuz niciodată o joacă cu ele.

Nimănui nu-i stă părul perfect atunci când se trezesc. Dacă era așa, piața de produse pentru îngrijirea și aranjarea părului ar fi dat faliment. Iar meseria de hairstylist ar fi fost inexistentă.

Slab sau gras? Media promovează ba vedete prea slabe, ba forme rotunde. Nu știi care mai e trendul și îți distrugi corpul încercând să fii perfect. Sincer, mie mi se pare că perfect ești așa cum te-a lăsat Mama Natură. Dacă ea te-a înzestrat cu o trăsătură aparte, să știi că asta te face unic. Nici gemenii aparent identici nu seamănă între ei. Mereu există ceva care îi deosebește și ăsta e un lucru bun, pentru că or fi și ei stresați să fe confundați cu fratele sau sora lor.

Odată am dezbătut tema “Cum ar fi lumea dacă am fi toți la fel”. Concluzia a fost că lumea ar fi plictisitoare. Am fi o lume plină de clone și  “diversitate” ar fi fost un cuvânt inexistent din dicționar. Dacă nu am avea defecte, nu am mai fi ființe umane.

Dacă toți am avea vedere perfectă, o altă meserie moartă ar fi cea de oftalmolog. Mi-ar părea rău. Sincer, mie îmi plac ochelarii mei și pentru asta chiar zic mersi că sunt mioapă. Mi-am acceptat și defectul ăsta și chiar mă bucur de el.

Faptul că cineva te critică pentru felul cum arăți mi se pare o prostie.

“Ai fața palidă, dinții galbeni, nasul strâmb, urechile mari și părul rar!” ar fi una din cele mai stupide replici spuse vreodată. Crezi că persoana aia nu s-a uitat în oglindă și nu e conștient de felul cum arată? Nu mai are nevoie de tine să îl necăjești. Critica de genul ăsta nu se va putea numi niciodată constructivă. În loc să te legi de înfățișarea cuiva, mai bine ai lucra la defectele tale. Da, ai defecte, mai ales dacă îți permiți să vorbești cu cineva așa! Mai bine ai învăța să accepți și să nu te porți superior cu oameni care nu seamănă cu tine fizic. Nu ești perfect!

Ce mi se mai pare ciudat e atunci când cineva se uită la tine mai mult de 10 secunde și te analizează din cap până în picioare și pune mâna ba pe părul tău, ba pe fața ta, ba pe burta ta, ba pe fund sau oricare alta parte a corpului care nu îi place și nu i se pare perfectă și îți sugerează că ai putea să strângi și tu bani pentru o operație estetică sau două ca să arăți și tu bine. Genul ăsta de oameni sunt atât de superficiali încât cred că viața se rezumă numai la a arăta perfect la exterior și nu dau doi bani pe faptul că pot jigni un om mai sensibil cu astfel de afirmații. Mi-e mai milă de ei!

Dacă ne-am privi defectele cu optimism…dacă am spune: uite, ăsta e al meu și numai al meu! Sunt unic!…așa am reduce numărul depresiilor și ne-am bucura cu adevărat de viață.

Pentru mine cuvântul “defect” nu există. Prefer să îl înlocuiesc cu “trăsătură specifică propriei persoane”. “Defect” poate fi un lift care s-a stricat, nu o persoană!

Nimeni nu e perfect, dar nici defect! Embrace your flaws and love them!

3 thoughts on “My flaws make me unique

  1. criss says:

    in societatea asta multi oameni sunt ce vor altii nu ce sunt ei de fapt….decat sa traiesti intr-o dulce minciuna mai bine intr-un crud adevar!

Leave a Reply

